Intensiv behandling
De fleste som kommer ned til oss har ett ønske om å gjøre mest mulig, på så kort tid som mulig. Dette har vi tatt til etteretning og lagt opp hele vår organisering for å få til nettopp dette.
Da vi bestemte oss for å bygge opp ett tannhelsesenter som skulle spesialisere seg på å behandle pasienter som ikke bor i Krakow så var det en ting som veldig tidlig ble satt på agendaen. Nemlig Intensiv behandling. Vi er veldig klar over at det er først og fremst kvaliteten på arbeidet og det faktum at tannbehandling er langt rimeligere i Polen enn i f.eks. land som Norge som er de to hovedårsakene til at pasienter velger å komme til oss. Men vi har vært veldig fokusert på å også utvikle oss, både medisinsk men også organsiasjonsmessig slik at vi kan tilby intensiv behandling, og at man kan få alt på ett sted. Det være seg alt fra en grundig og god diagnosestilling, og til fleksible timeplaner og tilstrekkelig med kvalifisert personell innen alle felt av tannhelse. Dette sammen med et sterkt fokus på å være fleksible og alltid ha mulighet til å ha ekstra personell tilgjengelig gjør at vi kan tilby bortimot så intensiv behandling som det pasienten ønsker, eller klarer.
Hva betyr dette i praksis?
Når en reisende kommer til oss, så er vi forberedt på hva som venter oss. Det er satt av timer for vedkommende med spesialister umidelbart etter han har ankommet klinikken og det er forhåndsbesreservert timer ut i fra det vi tror mest sannsynlig kommer til å bli utfallet fra en konsultasjon.
Når vi så utfører en konsultasjon så har vi ett fult utstyrt RTG senter på klinikken, og etter at bilder og fysisk sjekk er gjennomført så vil behandlingsplanen være utarbeidet i løpet av 10-15 minutter.
I det øyebklikket den reisende gir oss grønt lys for å starte behandlingen så er det satt opp timer umidelbart. De resterende timene blir booket inn og pasienten får et timekort i hånden med full oversikt over timene de neste dagene.
Ved å bruke vår erfaring og forberede både pasienten godt på forhånd men også å finne ut mest mulig om den reisende før man kommer til Krakow, så vil i kunne estimere hva vi vil komme til å gjøre med vedkommende og hva slags pidsperspektiv man bør planlegge ut ifra. Når pasienten kommer ned til oss så vet vi når flyet tilbake går, vi vet hvilke deadliner vi har for å kunne gi gode midertidige løsninger i form av proteser eller midlertidige kroner og hvis det er planlagt å bli ferdig på ett besøk, så vet vi når vårt laboratorium trenger å få vår del av arbeidet og de vet når kroner og broer skal være ferdiglaget og når de må være på plass ved klinikken.
Ved å legge fokus på dette helt fra starten av, så har vi arbeidet inn en bevisthet og en mentalitet i hele vår stab om at vi hele tiden skal være klar over hva som er årsaken til at pasienten har valgt akkurat oss og hva vedkommende forventer at vi kan tilby. Dette gjør at vi arbeider raskt, har lagt til rette for å være fleksibel og kan forandre timeplanen etter pasientens ønsker. Vi er godt forberedt når vedkommende kommer ned og vi vet hva vi skal gjøre og når vi skal gjøre det.
Hva betyr dette for pasienten?
Ved å komme ned til oss så vil du få gjort veldig mye arbeid gjort på veldig kort tid. Du kan glemme den vanlige praksisen med å få en time nå, for så å vente noen dager med å få nye timer.
Vi har i alt fjorten tannleger som kan jobbe skift, seks dager i uken, 14 timer om dagen. Det betyr at en pasient som kommer ned til oss med veldig mye jobb og som orker å få så mye behandling, kan risikere å sitte 6-8 og helt opp i 10 timer i tannlegestolen, flere dager på rad. Det er som regel vår organsiering som setter en stopper for hvor mye vi kan behandle, men det er i stedet enten medisinske årsaker eller at pasienten rett og slett blir sliten og må ta det litt roligere.
De fleste som kommer ned til oss har ett ønske om å gjøre mest mulig, på så kort tid som mulig. Dette har vi tatt til etteretning og lagt opp hele vår organisering for å få til nettopp dette.